Nytt kiwanisnytt !
Gnisten ….
Siden sist jeg skrev har det jo vært en relativ stille periode med både påske og pinse.
Jeg har likevel rukket å besøke noen klubber, og gleder meg over at det hos de aller fleste er gode aktiviteter i gang. Flere av klubbene har nå fått øynene opp for å arrangere «meet-up» møter. Et slikt møte er allerede blitt foretatt i regi av KC Drøbak. Det var Fredrik Myhre fra WWF som holdt et foredrag om Oslofjordens forurensning. Foredraget heter «Oslofjorden: Aktiv dødshjelp eller livreddende førstehjelp» Det ble annonsert på våre Kiwanis Norden sider, i lokalpressen og på en stand på Amfi senteret i Drøbak. Det kom noe over seksti gjester (ca. 20 fra ulike Kiwanisklubber).
I forbindelse med dette fikk selvfølgelig alle deltakerne vår nye brosjyre «Mot utenforskap» Jeg håper de fleste klubbene vil benytte seg av den slik at vi kan få et felles bilde utad og identitet MOT UTENFORSKAP.
Neste klubber til å arrangere meet-up møter er KC Åsgårdstrand og KC Lier. Selv om møtene ikke bringer umiddelbart nye medlemmer, mener jeg dette er god merkevare bygging og vil gi flere nye medlemmer på sikt. Ellers har jeg fått melding om at KC Bergen/Fyllingsdalen arbeider aktivt med å starte en Key klubb med relativt unge mennesker med mål om å lage en fullverdig ny Kiwanis klubb på relativ kort sikt.
Ellers har kommende guvernør, Per Ole Bjønnes, og jeg med koner deltatt på Kiwanis Europakonvent i Island som ble veldig vellykket. Det kan dere lese om i et annet sted i bladet.
Jeg avslutter med en strek oppfordring til klubbene om å melde seg til årets Norden konvent som går av stabelen 30 og 31 august selv om påmeldingsfristen er oversteget (Etteranmeldelser vil bli godtatt litt til)
Jeg ønsker alle en riktig god sommer og ser frem til en spennende Kiwanis høst.
Med kiwanishilsen
Sverre Hauger
Guvernør Kiwanis Distrikt Norden 2024/2025
Med kiwanishilsen
Redaktør Ludvik Ervik
Les videre i bladet her: Kiwanisnytt 03 24-25
VI ØNSKER DERE ALLE EN GOD SOMMER !