Divisjon Telemark og Agder inviteres til å bli med på et flott prosjekt i Latvia!

Sommerleir i Latvia 3. til 7. juni 2024.

Det er invitert 25 barn fra 6 til 11 år, med fysisk og mental helse problemer. Barna er fra familier med dårlig økonomi og noen av barna er fra Ukraina.

Vår president Edgars Podens er opprinnelig fra Latvia og har etablert seg med kone og barn i Risør. Han kom i kontakt med denne klubben, noe som førte til at lederne i Cesis ble invitert til konventet i 2022. Dette igjen førte til at KC Risør sponset denne leiren i fjor og vi reiste til Latvia og besøkte skolen og leirområdet. Det ble et meget hyggelig besøk sammen med Fredrikstad klubben og leiren ble suksessfullt gjennomført. De ønsker derfor å gjenta arrangementet. Vi kan også gjerne gjenta en tur til Latvia. Det som er unik i denne sammenheng er at Edgars prater språket så dialogen blir meget bra uten misforståelser. Vi håper derfor at divisjonen kan være med å støtte dette flotte prosjektet som betyr veldig mye for de det gjelder.

Barna skal ha fem tema dager:

• bli kjent dag
  • sports dag
  • kunst dag
  • tur dag
  • teknologi dag.

De trenger økonomisk støtte og har henvendt seg til KC Risør:

• Mat  25 € per dag per barn  (til sammen 3 125 €)
  • Buss til tur dag 450 €
  • Utstyr 400 €

Til sammen koster dette 3 975 € (ca. kr 40 000). Per klubb i divisjonen blir dette ca. kr 5 000,-.

Bankkontoen som skal benyttes er : 2907.68.07238

Se også innlegg fra VG her: Divisjon Telemark & Agder – Kiwanis Norden