KC Risør setter opp julelysene i Risør !

TENNERNE: Bjørn Erik Jensen, Finn Johansen og Halvard Ellefsen fra Kiwanis Club Risør var høyt og lavt tirsdag kveld.

Julegatene er pyntet. Kiwanis Club Risørs folk hang tirsdag kveld (14.11) blant annet opp girlanderne over gatene, som de har gjort de siste årene.

– Det har blitt rutine. Alt var oppe i løpet av kvelden i år, sier styremedlem Halvard Ellefsen i klubben.

Nye girlandere

Det er Risør By AS som er Kiwanis’ oppdragsgiver. Daglig leder Mona Rhein forteller at de har tatt en ekstra kostnad før årets julegater kunne pyntes.

– I år har vi kjøpt inn nye girlandere til Havnegata, forteller hun.

På sikt skal girlanderne i alle gatene byttes, men det er en kostbar affære så de blir ikke byttet samtidig.

– Det er moro å kunne gjøre byen pen før jul, sier Ellefsen som kan fortelle at det blåste en sur vind tirsdag kveld, men at gleden ved å pynte overskygger været.

Juletrærne neste

Oppdraget med å pynte julegatene er viktig på flere måter for Kiwanis Club Risør.

– I tillegg til at det er veldig hyggelig er det en god inntekt for klubben. Vi lagrer og sjekker alle lysene før de blir hengt opp. Etter at de er oppe er det vårt ansvar at alt fungerer. Er det noe som slukker er det vi som bestiller elektriker, forteller Ellefsen.

Risør By-lederen er glad for at det nå er pyntet med julelys i byen.

– Neste steg nå er å få lys i juletrærne som står ute på alle hjørner, sier hun.

I tillegg til lysene i bygatene er også Fredsparken opplyst med lys tilsluttet nettet i år. Tidligere har det kun vært batterilys her.

Bjørn Erik Jensen, Finn Johansen og Halvard Ellefsen fra Kiwanis Club Risør