KC Risør har i år igjen startet nytt elektronisk båtlotteri.

Lotteriet startet opp 1. mars 2023 og kommer til å vare fram til 28. september 2023.

Det som er nytt i år er at vi i tillegg har muligheten til å selge papirlodd.

Dersom du ønsker å kjøpe lodd er det bare å trykke på denne linken eller bilde: https://kiwanisrisor.club

Måtte tilbake til papirlodd: – Folk har så forskjellige telefoner

PÅ PAPIR: Karl Petter Nylén (t.v.) og Halvard Ellefsen i Kiwanis Club Risør med den første fysiske loddboka de har hatt på flere år. Foto: Iver Sørdahl

Av Iver Sørdahl Publisert:

21.02.23 22:QQ

Digitalloddene ble utilgjengelig for mange av de trofaste kjøperne.

Under pandemien byttet Kiwanis Club Risør ut sine ettertraktede båtlodd på papir med elektroniske lodd. Det likte ikke alle loddkjøperne.

• Etter ønske fra flere loddkjøpere har vi valgt å trykke noen av loddene på papir, men vi tilbyr fortsatt digitale lodd til de som ønsker det, sier Halvard Ellefsen og Karl Petter Nylén

Utilgjengelig

Loddkjøperne ønsker papirlodd av forskjellige årsaker. Oftest er det utfordringer med det tekniske utstyret som ligger bak.

• Folk har så mange forskjellige Ikke alle har smarttelefon, og flere har verken e-post eller vipps installert på telefonen, om de har, sier Ellefsen.

For mange er det tradisjonelle båtlotteriet viktig og når det blir utilgjengelig henvender de seg til Kiwanis for at de skal løse utfordringene.

• Vi har økt det totale antallet lodd fra 1 til 10.000. Av disse vil vi trykke 3.000 lodd på papir. Det tror vi skal løse problemet, sier Ellefsen.

Mersynlig

Onsdag 1. mars starter årets loddsalg. Båt med motor og tilhenger er fortsatt hovedpremien. I tillegg er det to påhengsmotorer, et SUP-brett og redningsvester på premielista.

• Vi holder det Alle premiene er kjøpt lokalt, sier Ellefsen.

Trekningen av gevinstene er i år den 28. september. I fjor startet ikke loddsalget før i juni. Da ble det solgt cirka 4.000 lodd. I år håper den lokale Kiwanisklubben de kan selge over dobbelt så mange lodd.

• Vi håper salget kommer i gang allerede mars, sier Nylen. Han lover at de vil være mer synlige i jubileumsåret enn de var i fjor.
  • Vi skal være der det skjer, sier han
BKiwanis Club Risør har startet båtlotteriet for 2023(3)