Kiwanis Club Oslo – støtte til jordskjelvkatastrofen

(Klikk for å forstørre bildet)

Jordskjelvtragedien i Tyrkia og Syria – Kiwanis Club Oslo har bevilget NOK 20 000.

På klubbmøte 9 februar 2023 behandlet KC Oslo spørsmål om støtte til Tyrkia i forbindelse med. jordskjelvene der.
Det ble enstemmig vedtatt å bevilge NOK 10 000,-.

Medlem i KC Oslo Mari Mosand dro 11 februar 2023 på privat reise ned til Alanya i Tyrkia.
Dette er en reise som hun har bestemt og bestilt for en stund siden. Mari er relativt ofte i Tyrkia

Siste: Kiwanis Club Oslo har gitt ytterligere 10 000 kr. Klubben har dermed i alt nå gitt 20 000 kroner til jordskjelvrammede i Tyrkia.

Turen denne gangen blir naturlig nok svært forskjellig fra tidligere turer og opphold. Bl.a. har hun med seg ca. 40 kg. brukte klær i bagasjen samt NOK 10 000,- på konto fra KC Oslo som hun skal bruke til å kjøpe inn nødvendighetsartikler som såpe, tannkrem, tannbørster, bleier, strømper, undertøy osv. Befolkningen som ble rammet av jordskjelvene, fikk ikke med seg mere enn det de gikk og stod i da de flyktet fra hjemmene jordskjelvnatten. De fleste kom seg ut i bare pysjamasene.

Sammen med to venninner, den ene er tyrkisk, skal Mari Mosand dele ut direkte til kriserammede som nå kommer til Alanya-området fra jordskjelvområdet, klærne hun hadde med og tingene de kjøper inn for pengene fra KC Oslo. Dette skjer på sesongstengte hotell som har blitt åpnet for å hjelpe disse menneskene.

Se mer på vår Facebookside.

Flott innsats av de tre damene!

Fra Mari i Tyrkia har vi fått bl. a følgende:

“Hei fra Tyrkia, og tusen takk for bidrag. Det går rimelig raskt unna her, men nå kommer en oppdatering. Jeg har kjøpt undertøy og nattdrakt, sokker, smokker, tåteflasker, smertestillende og febernedsettende. Det er levert på ett hotell som nå er åpnet for de evakuerte. Der har Rotary ett rom som de mottar donasjoner. Da de oppdaget at jeg hadde kjøpt febernedsettende ble de veldig glad. Så det skal jeg kjøpe mer av. Jeg fikk bli med inn i lekerommet/barnehagen. De var noen større barn der, og den største størrelsen jeg hadde var gutt 5 år. Men den nydelige gutten kunne fortelle at moren hans hadde kjøpt pysjamas til han. Men det var en annen gutt på 5 år jeg kunne gi til. Han var ikke der da og han viste ikke navnet. Lovet at hans nye venn skulle få pysjamas ❤️

Mari-i-Tyrkia-scaled