Markedsdagen 2024 i Bygdøy allé – Kiwanis Club Oslo var også der!

Også i år var det markedsdag/bydelsdag første lørdag i juni i «midtre del av Bygdøy allé» i Oslo. Dette er en populær begivenhet blant beboerne på Frogner.

Kiwanis Club Oslo har deltatt flere ganger tidligere på markedsdagen. I likhet med i fjor hadde vi også denne gang en stand utenfor Frogner Kirkestue ved Frogner kirke sammen med Norske Redningshunder, avd. Oslo, Asker og Bærum som hadde med fire hunder (veldig populært).

På standen hadde vi vaffelsteking, informasjon om Kiwanisdukken, salg av dukkepins og spørrekonkurranse. I tillegg ordnet vi til konkurransearena for ringspill, spikerslåing i tre stubbe og ballkasting på «hermetikk-bokser»!

Værgudene smilte skikkelig bredt til oss i år – det var nesten så det ble i varmeste laget. Imidlertid sørget kastanjetrærne i Bygdøy allé for god skygge når det var behov for litt avkjøling.

Dessverre var det mange utemarkeder i Oslo akkurat denne lørdagen. Men på tross av stor konkurranse var det etter hvert mange store og små som fant veien til standen vår. Det ble denne formiddagen stekt og solgt en del vaffelplater i tillegg til både kaffe og brus! Spikerslåingen var svært populær både blant voksne og barn. Den som greide å slå spikeren ned i tre stubben med fem slag eller mindre, fikk et Flax-lodd.

Flax-lodd var premie også i en liten spørrekonkurranse som vi arrangerte. Mange av de som var innom standen vår, deltok. De fikk utdelt et ark med seks spørsmål om Kiwanis med tre svaralternativer på hvert. I tillegg fikk de et infoark med masse opplysninger om Kiwanis og ikke minst om Kiwanis Club Oslo. Det var til god hjelp. Flere hadde fullt hus og fikk Flax-lodd.

Ekstra hyggelig var det at Norges store skuespillerinne Liv Ullmann stoppet opp ved standen vår og tok seg god tid til å prate med oss og høre om Kiwanis.

Selv med den begrensede publikumsoppslutningen det ble, var det alt i alt en vellykket dag både for klubben og for Redningshundene. Begge parter følte at de fikk markedsført seg på en god måte i nærområdet. F.eks. var det flere blant de som deltok i spørrekonkurransen om Kiwanis som skrev seg på liste for å få mere informasjon om KC Oslo.

Tekst: Helge Bagøien og foto: Øistein Klemp og Aage Breiby.

Liv Ullmann og klubbens president.

Redningshunder tar seg en velfortjent hvil i varmen.

Liv Ullmann omgitt av KC Oslo-medlemmer på klubbens stand