Risør skolemusikkorps får overrakt kr 75000 til 75 års jubileet !

OVERRASKELSE: Da Harald Lindstøl (t.h.) i Risør skolemusikkorps hadde delt ut medaljer og stjerner til musikantene var det hans tur til å ta i mot. Den uventede gaven fra Kiwanis Club Risør, overrakt av presidenten i klubben Edgars Podins, kommer godt med til korpsets planlagte aktiviteter framover. Foto og tekst: Iver Sørdahl

Her får de overrakt kr 1 000 kroner for hvert år de har eksistert.

Etter søndagens jubileumskonsert troppet presidenten i Kiwanis Club Risør, president Edgars Podins opp på scenen med en sjekk.

– Kiwanis satser på barn først og fremst og Risør skolemusikkorps er veldig viktig for byen. Vi har derfor valgt å gi dem kr 75 000 i anledning 75-årsjubileet, sa han blant annet før han overrakte gaven.

Harald Lindstøl som mottok sjekken på vegne av korpset ble rørt og glad over overraskelsen, noe han ga uttrykk for da han mottok den.

– Nå ble jeg satt ut, sa han før han fikk summet seg og ga Podins et godt håndtrykk.

Musikantene på scenen og de fleste publikummerne i den halvfulle salen, ble også tatt på senga av jubileumsgaven fra Kiwanis Club Risør.

– Dette var virkelig en stor og hyggelig overraskelse, sa Lindstøl og ga Podins en klem.

Artikkelen er et utdrag fra AAB publisert:  11.03.24 19:30

Risør skolemusikkkorps og kiwanismedlemmer