Alf B. Henriksen døde plutselig etter kort tids sykdom tirsdag 5.3.2024.

Alf jobbet i Veritas i mange år, men når han pensjonerte seg 65 år gammel, flyttet de tilbake til Risør i 2001. Alf ble fort interessert i Kiwanis og ble medlem i mai 2003. Han engasjerte seg sterkt med de sakene vi jobbet med. Alf ble derfor president i KC Risør i 2005-2006. Men Alf tok også verv høyere opp i organisasjon og var viseguvernør for divisjon Sørlandet og i kiwanisåret 2009-2010 var han guvernør for alle medlemmene i Norden.

Alf hadde med andre ord over 20 meget aktive år med risørklubben og viste et stort engasjement. Alf stilte opp på møtene helt til det siste og vi var egentlig ikke klar over at han slet med alvorlig sykdom. Det lå ikke for han å klage på egen helse og han så alltid fremover.

Vi tenker på kona hans Amborg, som også engasjerte seg sterkt i Kiwanis. De hadde en egen dameklubb som ble kalt Sinawik. Denne dameklubben støttet vår klubb og arrangerte div. fester. Vi tenker på Amborg og familien som sitter tilbake etter Alf. Selv om Alf er borte, har han satt varige spor hos mange av oss. Spor som ikke viskes ut. Fred over Alfs gode minne.

Karl Petter Nylén, medlem av KC Risør

Alf-Henriksen.jpg